() Jongeren met een beperking die weinig mobiel zijn zoeken veel informatie op via internet. Intermobiel geeft informatie die juist voor hen interessant is. Vanuit eigen ervaring vertellen ze over aanpassingen en hulpmiddelen die werken, over make-up aanbrengen met een beperkte handfunctie bijvoorbeeld, over hulphonden en pijnstiller, maar ook over een beperking en seksualiteit.
Relevante informatie waarmee je natuurlijk wel goed de doelgroep wil bereiken. Suzanne Ross gaf advies over het gebruik van Hahtags, do's and dont's bij het schrijven van berichten, over zoekmachines en nog veel meer.
() Soms werkt een inhoudelijk gesprek heel verhelderend. De vraag wordt duidelijker en oplossingen liggen soms om de hoek. Je had er alleen nog niet aan gedacht. Fijn dat er mensen zijn die zo'n gesprek willen voeren. Suzanne Ross van Ross Raad & Daad heeft haar expertise ingezet voor het inloophuis St. Marten. Nu kunnen zij weer verdere stappen zetten.
() Een gesprek waarin kritische vragen gesteld worden en informatie gegeven wordt over mogelijk vervolgstappen is vaak al voldoende om weer goed op gang te komen. Ross Raad en Daad had zo'n gesprek met stichting Move. Dat maakt dat zij nu zelfstandig verder kunnen gaan. Natuurlijk zijn vervolgvragen altijd welkom.
() Soms kan een goed inhoudelijk gesprek opeens deuren openen. Dat gebeurde in een gesprek tussen het Inloophuis St. Marten en Ross Raad & Daad. Contacten leggen met de buurt werd erdoor vanzelfsprekender. En dat gaf weer mogelijkheden voor ondersteuning bij activiteiten die georganiseerd worden voor buurtbewoners.
() Tweematchmakers van De Arnhemse Uitdaging gingen op bezoek bij het Inloophuis. Tijdens het gesprek bleek dat het eigenlijk eerst belangrijk was dat het Inloophuis meer bekendheid kreeg in de wijk. Er werd een flyeractie opgezet. Het verrassende resultaat daarvan was dat er drie heel bijzondere kledingrekken gratis aangeboden werden. Het Inloophuis kan hiermee weer goed vooruit.